TANIM
Misyon
İşletmeyi tanımlayan resmi misyon cümlesi.
Hedefler
Mali Hedefler;
Analiz Araçları: Enformasyon toplamak ve işlemek.
Aksiyona Çağrı: Proje ve hedeflerin tanımlanması ve proje yönetim tekniklerinin uygulanması.
İşletmeyi tanımlayan resmi misyon cümlesi.
Hedefler
Mali Hedefler;
- Planlanan dönem içinde hedeflenen satış hacmi ve karlılık.
- Gelecek döneme göre mukayeseli büyüme beklentisi.
- Pazardaki başarıya yönelik olarak gerçekleştirilecek ilerleme
- Resmi ve yazılı formdadır,
- İşletmenin çalışanlarını bir arada tutmalıdır,
- Hazırlanmasının getirisi yatırımının maliyetine değmelidir,
- Değişik katılımcılara değişik formlarda sunulmalıdır,
- Yöntemden ziyade sonuca odaklanmalıdır,
- Beklenmeyen ihtimalleri içerebilmelidir,
- Varsayımları zorlamalıdır.
Analiz Araçları: Enformasyon toplamak ve işlemek.
- Müşterinin ürün kategorisiyle bağlantılı temel ihtiyaçları nelerdir?
- Ürünün yararları nelerdir?
- Ürünle birlikte müşteriler hangi problemlerini çözüyor?
- Pazar ihtiyaçlara nasıl cevap veriyor?
- Hangi ürünler pazara sunuluyor?
- Ürünlerin özellikleri nelerdir?
- Pazar ihtiyaçları karşılamada hangi yönlerde başarısız kalıyor?
- Müşteriler neden memnun değiller?
- Ne kadar sıklıkla memnun kalmıyorlar?
- Müşteri ihtiyaçları nasıl daha iyi karşılanabilir?
- Ürün nasıl geliştirilebilir?
- Müşteri ihtiyaçlarına işletme nasıl hitap edecektir?Daha iyi bir şekilde ihtiyaçları karşılayacaktır?
- Talep nasıl canlandırılacaktır? (Örneğin, iletişim, promosyon, dağıtım)
- Neden rakipler hizmetleri bizim yöntemimizle sunamaycaklardır?
- İşletmenin rekabet avantajı neler olacaktır?
- İşletmenin yeterlilik ve yetenekleri nelerdir?
- Rakipler neden özelliklerimizi taklit edemeyeceklerdir?
Aksiyona Çağrı: Proje ve hedeflerin tanımlanması ve proje yönetim tekniklerinin uygulanması.
ÖRNEK
İş Planı örneğine buradan ulaşabilirsiniz.
KAYNAK
Stratejik Yönetim:Neden, Nasıl?, Dr. Hakan Bütüner, sf. 34,36, Rota Yayınları