Yönetim Kuruluna bağlı olarak görev yapan Risk Yönetimi Komitesinin amacı, Şirketin maruz kalabileceği risklerin izlenmesi ve risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi için gerekli politikaların geliştirilmesidir.
Risk Yönetimi Komitesi;
- Şirket hedeflerine ulaşmayı etkileyebilecek risk unsurlarının etki ve olasılığa göre tanımlanması, değerlendirilmesi, izlenmesi ve yönetilmesi amacıyla etkin iç kontrol sistemlerinin oluşturulması,
- Risk yönetimi ve iç kontrol sistemlerinin Şirket kurumsal yapısına entegre edilmesi ve etkinliğinin takip edilmesi,
- Şirketin risk yönetimi ve iç kontrol sistemlerince risk unsurlarının uygun kontroller gözetilerek ölçülmesi, raporlanması ve karar mekanizmalarında kullanılması, konularında çalışmak üzere oluşturulmuştur.
Komite kendi yetki ve sorumlulukları dahilinde hareket etmeli ve Yönetim Kuruluna tavsiyelerde bulunmalıdır. Nihai karar sorumluluğu her zaman Yönetim Kuruluna aiy olmalıdır.
Risk Yönetimi Komitesinin yapısına ilişkin hususlar:
- Komite, Şirket esas sözleşmesine uygun olarak oluşturulmalıdır.
- Komitede, muhasebe, finans, denetim, hukuk, yönetim vb. alanlarda belirlenen sürelerde tecrübeye sahip uzman kişilerden oluşması iyi bir uygulamadır.
- Komitenin en az kaç kişiden oluşturulacağı belirlenmelidir.
- Komitenin nasıl seçileceği belirlenir. Komite üyeleri Yönetim Kurulu üyelerinden veya Yönetim Kurulu üyesi olmayan, konusunda uzman bağımsız kişilerden seçilebilir. Bu konuda şirketin kurumsal yönetim uygulamaları çerçevesinde bağımsızlık kriteri değerlendirilerek karar verilmesi uygundur.
- Komitenin hangi aralıklarla seçileceği belirlenir.
- Komitenin nasıl bir katılım ile toplanabileceği ve karar alabileceği belirlenir.
- Komitenin sekreteryanın nasıl yürütüleceği belirlenir.
Komite toplantıları ve raporlama
Komitenin hangi sıklıkta toplanacağı belirlenir. Toplantı sonuçları Yönetim Kuruluna sunulmalıdır. Komite, yetki ve sorumluluk alanına giren konularda Yönetim Kurulunun bilgilendirilmiş olmasını sağlamalıdır.
Komite toplantılarında alınan kararlar Yönetim Kurulu sekretaryası tarafından veya karar verilen diğer bir yöntemle yazılı hale getirilir ve arşivlenir.
Risk Yönetimi Komitesinin sorumlukları
- Şirketin karşı karşıya olduğu riskleri tanımlamak, ölçmek, analiz etmek, izlemek ve raporlamak, kontrol edilebilen ve kontrol edilemeyen riskleri azaltmak amacıyla uyarılarda bulunmak,
- Risk yönetimi stratejileri esas alınarak, Yönetim Kurulu'nun görüşleri doğrultusunda risk yönetimi politikaları ve uygulama usullerini belirlemek, uygulanmasını ve bunlara uyulmasını sağlamak,
- Risk yönetimi sürecinde temel bir araç olan risk ölçüm modellerinin tasarımı, seçilmesi, uygulamaya konulması ve ön onay verilmesi sürecine katılmak, modelleri düzenli olarak gözden geçirmek, senaryo analizlerini gerçekleştirerek gerekli değişiklikleri yapmak,
- Risk izleme fonksiyonunu etkin bir şekilde yerine getirmeyi sağlamak üzere gerekli görüldüğünde ilgili birimlerden bilgi, görüş ve rapor talep etmek.