Yeni TTK tarafından şeffaflık ve hesap verebilirlik açısından yönetim kurulları ve yöneticilere getirilen sorumlulukların önemli bir bölümü etkin ve zamanlı hazırlanan bir raporlama sistemi ile mümkün olabilecektir. Bu perspektiften konu iki kısma ayrılmaktadır: Yönetim raporlaması ve Türkiye Muhasebe Standartları (TMS) uyarınca hazırlanacak finansal raporlama.
Yönetim Raporlaması: TTK Pusula bu bölümde şirketin yönetim raporlama alt yapısını değerlendirmektedir. Yeni TTK'nın bir şirketin yönetilirken kabul ettiği temel yaklaşım yönetim kuruluna bilgi akışının sağlanması, gelen bilginin doğruluğunun ve tamlığının kontrolü ile şirket yönetimine ilişkin verilen tüm kararların bu değerlendirme sonuçlarına göre alınmasıdır. Bu bilgi akışının odağından yönetim raporlaması bulunmaktadır.
TMS'na Göre Finansal Tabloların Hazırlanması: Yeni TTK, finansal tabloların Uluslararası Finansal Raporlama Standartları'nın özdeşi olan TMS uyarınca hazırlanmasını zorunlu hale getirmektedir. Bu raporlama muhasebe sistemlerinin radikal bir şekilde değişmesine de neden olacaktır. Yerel muhasebe altyapısını UFRS/TMS'nin zorunlu kıldığı sisteme dönüştürmek hem zaman hem de emek yönünden küçümsenmemesi gereken önemli bir çalışmadır. Bu dönüşüm sadece "rakamların dönüştürülmesi” olmayıp, bunun çok daha ötesinde "tüm ilgili sistemlerin dönüşümü”nü içeren bir projedir. Bu dönüşümden işletme faaliyetleri birçok seviyede (iş süreçleri, yatırımcı ilişkileri, vergi, IT sistemleri, insan kaynakları gibi) etkilenecektir.