ENGLISH

Diğer Şirketler ile İlişkilere Dair Prensipler

Karşılıklı hakların korunması ve sorumlulukların belirlenmiş olması esasına dayalı iş ilişkileri, ortaklıklar ve anlaşmalar uzun süreli ve her iki taraf için de faydalı olur. Bu durum ortaklık ilişkileri için doğru olduğu kadar tedarikçi ve müşteri ilişkilerinde de önemlidir. Karşılıklı güven ortamına zarar verecek davranış sadece şirkete zarar vermekle kalmaz aynı zamanda şirketin itibarını da zedeler.

Sorumlu şirketin iş yaptığı firmalara karşı sorumlulukları aşağıdaki prensiplerde karşılık bulur:

·         Ürün ve hizmetlerde en yüksek kalite standartlarının sağlanması

·         Tüm iş ilişkilerinde, karşılıklı hak ve sorumluluklarda saygının varlığı

·         İş ilişkilerinde hukukun anlaşmalar ile sağlanmış olması

·         Tüm gelir ve giderlerin dokümante ediliyor olması

·         Etik tedarik zinciri yönetimi politikalarının varlığı

·         Kamu ihalelerine katılım şartlarına dair politikaların varlığı

·         Rüşvet ve yolsuzlukla mücadele politikalarının varlığı

·         Hediye alıp vermekle ilgili politikaların varlığı

·         İtilafların sulh yoluyla çözümüne yönelik bir kültürün varlığı

·         Anlaşmalara uygun ödeme, iade ve garanti şartlarına uyum

İş ilişkilerinizde karşılıklı adalet ve saygının etik programınızda hayat bulması için etik kodunuzda bu prensiplere atıfta bulunmalısınız.



Kaynak: Etik ve İtibar Derneği'nin hazırladığı ve fikri mülkiyetine sahip olduğu "Etkin Etik Programı Hazırlama ve Uygulama Rehberi". Kurumsal Yönetim Bilgi Platformu'nda kullanılmasına izin vermelerinden dolayı TEİD yönetimine teşekkür ederiz.

 
YeniTTK.com hakkında yorum yapın Bizi Facebook sayfamızdan takip edinBizi Twitter sayfamızdan takip edin
© 2011 Cerebra. Tüm hakları saklıdır. | CEREBRA  / Yasal Uyarı / İletişim