Neden "Yeni TTK & Kurumsal Yönetim Bilgi Platformu"?
Yeni Türk Ticaret Kanunu'nun (Yeni TTK) yasalaşması ile birlikte Türk Ticaret hayatı yeni bir döneme giriyor. Odağına "Kurumsal Yönetim ve Kurumsallaşma” felsefesini alan Yeni TTK'nın getirdiği radikal değişiklikler ile birlikte ticaret hayatımız yeniden şekilleniyor.
Değişimin iyi yönetilebilmesi ve Yeni TTK'nın getirdiği yeniliklerin şirketiniz üzerindeki etkilerinin değerlendirilebilmesi, Yeni TTK gibi karmaşık ve yorumlanmaya ihtiyaç duyulan bir kanunun iyi bir şekilde anlaşılması ile mümkündür. Diğer taraftan Yeni TTK ile ticaret hayatımıza giren ve dünyada genel kabul görmüş mekanizmalar, bir kanuna uyumun ötesinde kısa bir süre içinde şirketlerimizin iş yapış şekilleri olmak durumunda kalacaktır. Kısaca Yeni TTK, şirketlerimiz için artık hiçbir zaman bitmeyecek sürekli bir kurumsal gelişim sürecinin başlangıcı olacaktır.
Bilgiye Duyulan İhtiyaç
Yeni Türk Ticaret Kanunu ile başlayan yeni döneme uyumun en etkin şekilde sağlanabilmesi ve bu değişim sürecinin şirketlerimiz için fırsata dönüştürülebilmesi, ancak ilgili tüm tarafların doğru ve tam bilgiye sahip olması ve istendiği an bu bilgiye kolay ve hızlı bir şekilde ulaşması ile mümkün olacaktır.
Teori ile Pratik Arasındaki Çelişkiyi Nasıl Aşabiliriz?: Uygulama Araçları
Yeterli bilgiye sahip olmak, bu bilgilerin hayata etkin bir şekilde geçirilmesini garanti altına almayabilir. Sahip olduğumuz teorik bilgilerin pratiğe ve iyi uygulamalara dönüşmesi çoğu zaman kolay olmamakta, zaman almakta ve ancak tecrübe ile doğru bir noktaya ulaşmaktadır. Bu noktada Kurumsal Yönetim, Yeni Türk Ticaret Kanunu ve Kurumsallaşma konularında bilgiye sahip olan hissedarlar ve yöneticiler ilgili mevzuatlara uyum ve iyi kurumsal yönetim uygulamalarını şirketlerinde hayata geçirmek amacıyla pratiğe, diğer bir deyişle "uygulama araçlarına" gereksinim duyacaktır. Örneğin; görevlerin ayrılığı ilkesine ilişkin bilgi edinen bir yönetici, bu konuda şirketinde bir uygulama yapmak istediğinde nasıl bir çalışma yapacaktır? Veya iç kontrol sistemini yapılandırmak isteyen bir yönetici, bu düşüncesini nasıl hayata geçirecektir?
Sitenin Uygulama Araçları bölümü yapım aşamasındadır.
Yeni TTK & Kurumsal Yönetim Bilgi Platformu
Bu süreçte bir taraftan Yeni Türk Ticaret Kanunu'na uyum, diğer taraftan da şirketlerinin sürekliliği noktasında büyüme ve karlılığa odaklanan hissedarlar ve yöneticiler, hızlı bir şekilde erişebilecekleri güvenilir bir bilgi kaynağına ihtiyaç duymaktadır. Bu ihtiyaçtan yola çıkan "Yeni TTK & Kurumsal Yönetim Bilgi Platformu"nun oluşturulma amacı:
• Değişimden etkilenen tüm tarafların bilgi ihtiyacını tam ve doğru bir şekilde karşılayan hızlı ve kolay ulaşılabilir bir "rehber" ve
• Şirketlerinizde etkinliği ve verimliliği arttıracak uygulama araçları sağlayarak size danışmanlık hizmeti sunan bir platform olmaktır.