Şirket etik politikasının etkin yönetimi, etik kodunun oluşturulması ve çalıştırılması ile başlayan, kodun uygulanması, eğitimlerinin verilmesi, etki analizinin yapılması ve güncellenmesi ile süren (devam eden )bir döngüdür.

Etkin etik yönetimi şu süreçlere bölmek mümkündür:

·         Planlama Safhası

Bu safhada, iç ve dış paydaşlarla yapılacak çalışmalar ile durum analizi yapılır, şirketin etik risk haritası çıkartılır ve etik kodu yazılır.

·         Uygulama Safhası

Bu safhada, etik kodunun hayata geçmesi ve şirket fonksiyonlarına yansıması için gerekli yapılanma kurgulanır, etik yönetimi ile ilgili komite oluşturulur, yetkiler ve diğer departmanlar ile ilişkiler belirlenir, bilgi akış diyagramları ile diğer yönetim araçları tasarlanır.

·         Kontrol ve Güncelleme Safhası

Bu safhada etik kodu hayata geçirilmiştir. Kodun etkin işleyişi kontrol ve denetimlerle sağlanır. Raporlama ve kayıt sistemi işletilir. Kodun işleyişi ile ilgili aksaklıklar revizyon ve düzenleyici eylemlerle ortadan kaldırılır ve kodun yaşayan bir kurallar bütünü olarak güncel tutulmasına özen gösterilir.



Kaynak: Etik ve İtibar Derneği'nin hazırladığı ve fikri mülkiyetine sahip olduğu "Etkin Etik Programı Hazırlama ve Uygulama Rehberi". Kurumsal Yönetim Bilgi Platformu'nda kullanılmasına izin vermelerinden dolayı TEİD yönetimine teşekkür ederiz.